דף הבית >> מאמרים >> קבלה ויהדות >> מעשה בשבעה קבצנים

מעשה בשבעה קבצנים / שי גיל




תגובות למעשה בשבעה קבצנים:

  1. נפלא
    מאת: אופיר
    2 ביולי, 2014

    הקישור של המעשיה העמוקה הזו לעולם הטיפולי, לגאולה הלא ממומשת - פוטנציאל לא ממומש, לריפוי-גאלה שמקורם (גם) בנו (לא במטפל ולהבדיל לא בה'), היא אכן נכונה מאוד, אך גם מוטעית מאוד.
    בכח' ניסן תשנ"א התקיימה שיחה/שיעור בין הרבי לחסידים על הגאולה. השיחה היכתה את כל החסידים בתדהמה והייתה "שירת הברבור" של הרבי שלקה בשבץ בדיוק 11 חודשים אחרי ונפטר זמן קצר אח"כ.
    כך אני מבין את שכיוון וניסה להעביר לחסידים כשנזף בהם שלמרות כל מה שנעשה בעניין הגאולה, לא הביא אותה. הדעה שלי היא, שהרבי ניסה להעביר להם שכל ציפייתם לגאולה מסתמכת רק על ציפייה. - הגאולה היא עניין שיבוא ללא קשר למעשנו=תפקידינורק(!) לצפות (ועצם לא לעשות כלו!). אכן, הגאולה היא רק מבחוץ = רק מה' אבל- חייב לעשות. פראדוקסלי, אבל זו בדיוק היהדות על רגל אחת: "הכל משמיים" אך "חוץ מיראת שמיים", ישנה מערכת ענישה מובנית אך "כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא" (ולדעתי במידת המודעות בזה העולם, הכל יחזור לאינסוף ב"ה. מגויים, חיות, צמחים, אבנים, חיידקים ואטומים). אלא שזו הנקודה הסופית. לעשות. לא כי צריך שהרי איש לא יגבר על הקב"ה כשיחליט ה' לגאול אותו. אבל למרות זאת, כי אי אפשר אחרת, אנחנו נעשה כעל שנוכל לה'. אני יודע שאותך מעניין האספקט הטיפולי שניתן להפיק בזה, אבל אותי מענייןהאספקט הקושר את הכל ("שמע ישראל... ה' אחד" כלומר הכל אחדות. וכשמבינים את זה, זה בחינת עוה"ב. כמו שאמר הר"ן. למה?! כי בעוה"ב האחדות ברורה. בניגוד לעוה"ז...). יש לי עוד רבות בעניין אך לא אעמיס...

    תגובה חדשה |

1

כתוב הערה חדשה:
שם:*
דואר אלקטרוני:*
נושא / כותרת:*
תוכן:
הקש בשדה הטקסט את רצף האותיות המופיע למטה: