דף הבית >> מאמרים >> אופניים חשמליים - פרויקטים ומאמרים >> תקנות רכיבה על אופניים חשמליים אושרו 2014

תקנות רכיבה על אופניים חשמליים אושרו 2014 / אילן - תמיכה טכנית עולם חדש




תגובות לתקנות רכיבה על אופניים חשמליים אושרו 2014:

  1. פורום מעולה
    מאת: אלי
    30 במרץ, 2017

    אחלה מאמר.
    למי שמחפש מידע מקצועי על כליי תחבורה חשמליים - ממליץ על פורום מעולה - eway

    תגובה חדשה |

  2. אופניים חשמליות
    מאת: 2 העם
    10 באוקטובר, 2015

    התקן האירופאי 15149 כלל אינו מתיחס להספק המנוע ואינו מגדיר אותו ההתיחסות שלו היא לגבי ההספק שיתפתח עליו במהירות ציפה בלבד וכמו שנאמר בכתבה כל המנועים שנימכרו בארץ באופניים שקיבלו אישור תקינה אינם עומדים בתקן ואני מצטט אותו "הספק מירבי 250 ווט " אותו תקן גם אינו מתייחס למהירות האופניים כלל וכלל אלה שתיתקיים הגבלת העזרה מעל 25 קמ"ש ההבדל הוא שמותר לאותם אופניים לנסוע יותר מהר בעזרת פידול רגיל אופניים חשמליות רגילות עם 8 הילוכים וילד בריא עוברים בקלות מהירות של 25 קמ"ש . אני מאמץ את קביעתו של עורך הכתבה שהיוצא ממנה הוא שהאופניים החשמליות הינם הכלי הבטוח ביותר שישנו יותר בטוח מהולכי רגל אופנועים וכלי רכב למינהם וזאת לפי מבחן התוצאה בטוט הדמים של כבישי ישראללגבי מנועים עם הספקים גדולים יותר עלי לנפץ עוד מיתוס שהושרש על ידי המעונינים בציבור מנוע עם הספק גדול ומנוע עם הספק קטן יסעו באותה המהירות באופניים עם תנאים שווים אותו מצבר ואותו בקר יתפתח עליה אותו הספק והם יבצעו בידיוק את אותה העבודה אופניים עם מנוע של 250 ווט יעברו בקלות בקלות 50 קמ"ש באם ישנו להם מרכיבים נוספים במערכת והמנוע שהוא בעצם מנוע של 500 ווט על פי הכתבה אילו לא ירגיש את השינוי ושום סלילים לא ישרפו ונקודה הכי כואבת הכניסו אותנו האזרחים למלכודת שאנו משלמים עליה בצורות שונות או קנסות או נפגעים במדרכות כאשר האחראים לכך עשו עבודה של חובבנים, לא הכשירו דרכים מתאימות הכבישים לא מתאימים לכלי הרכב הזה הרמזורים לא מתאים בגלל המהירות הנמוכה של האופניים לא הכינו מערכת אכיפה מינימלית שיש הגיון לאכוף אותה תקינה שאינה עומדת במציאות והשיא הורידו את ילדינו לכבישים הבטוחים של מדינת ישראל החק שמדבר על ילדים מעל גיל 16 ואנחנו כן אנחנו הישראלי המכוער אנחנו נשלם לא הם

    תגובה חדשה |

    • תקנות תעבורה אופניים חשמליים
      מאת: הדס - שירות לקוחות/תמיכה טכנית
      19 באפריל , 2016

      שלום 2 העם,
      1. מצרף לכאן את לשון תקנת התעבורה, כדי להסיר ספקות מהקוראים:
      - תק' (מס' 12) תשע"ד - 2014
      "אופניים עם מנוע עזר" – אופניים בעלי שני גלגלים המורכבים זה אחרי זה, שמותקן בהם מנוע חשמלי, ושהתקיימו בהם כל אלה:
      (1) ההספק המרבי של המנוע אינו עולה על 250 וואט;
      (2) המנוע החשמלי מופעל באמצעות דוושות האופניים;
      (3) כוח המנוע יורד עם העלייה במהירות האופניים ומפסיק את פעולתו כאשר מהירות האופניים עולה על 25 קמ"ש;
      (4) מותקן בהם:
      (א) צופר או פעמון;
      (ב) פנס קדמי בעל תאורה לבנה בהתאם לתקנה 132(1);
      (ג) פנס אחורי בעל תאורה אדומה בהתאם לתקנה 132(2);
      (ד) מחזירי אור בצבע צהוב על דוושות האופניים בהתאם לתקנה 132(3);
      (ה) מחזיר אור מאחור בהתאם לתקנה 130(3);
      (5) אם הם אופניים שנרכשו לפני יום ג' בתמוז התשע"ד (1 ביולי 2014) (להלן בתקנה זו ובסימן ב'3 בפרק השני – המועד הקובע) –
      (א) הם עומדים בדרישות תקן אירופי EN15194 (להלן – התקן האירופי), העומד לעיון הציבור באגף הרכב במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשעות עבודתו הרגילות ומשקלם הכולל אינו עולה על 30 ק"ג;
      (ב) לא מורכבת בהם מצערת המאפשרת שליטה רציפה בהספק המנוע באמצעות היד;
      (6) אם הם אופניים שנרכשו במועד הקובע או לאחריו –
      (א) הם עומדים בדרישות קן רשמי ת"י 15194 – אופניים: "אופניים עם מנוע עזר חשמלי – דרישות בטיחות ושיטות בדיקה" (להלן – התקן הרשמי), כתוקפו מזמן לזמן, שעותק שלו מופקד לעיון הציבור במשרדי מכון התקנים הישראלי, והפניה אליו מצויה באתר האינטרנט של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים שכתובתו ; בהעדר הפניה כאמור לא יהיה תוקף לתקן הרשמי לעניין תקנות אלה;
      (ב) מורכבת בהם מצערת המאפשרת שליטה רציפה בהספק המנוע באמצעות היד, המפסיקה את פעולתה במהירות העולה על 6 קמ"ש;
      (7) הם מסומנים בתווית בהתאם לדרישות התקן האירופי והתקן הרשמי כאמור בפסקאות (5)(א) ו-(6)(א), לפי העניין;
      -
      2. סלילי המנוע מתוכננים לעבוד בזרם מסוים וכך גם פיזור החום של המנוע מתוכנן להספק מסוים.
      במידה ומעלים את המתח יותר מדי, ההספק של המנוע יגדל וכך גם החום שלו, מה שיביא לשריפת הסלילים.
      -
      3. כשל נוסף שעלול לקרות, שגיר הפלסטיק במנוע ישבר, מכיוון שלא מתוכנן לעומסים גבוהים.
      -
      4. ניתן להגדיל את המתח במדרגה של 12-14V, אך לא יותר מכך.

      ימים טובים
      הדס - שירות לקוחות עולם חדש

      תגובה חדשה |

  3. מאת: אנרייד אופניים חשמליים
    30 ביולי, 2015

    תיקון קטן לגבי התקינה החדשה לגבי המצערת. לא מזמן יצא חוק שאפשר לרכב באופניים חשמליים עם מצערת תאוצה המוגבלת ל6 קמ"ש, אני רוצה להוסיף שמותר לנסוע רק עם אופניים שהגיעו מסין כבר עם המצערת והבקר שמתאים לתקן החדש הזה. חל איסור חמור להתקין מצערת או בקר שמוגבל למהירות של 6 קמ"ש בארץ על אופניים ישנים שנכנסו לארץ לפני תאריך 27.08.14.
    תרכבו בזהירות בהצלחה.

    תגובה חדשה |

  4. תקנון חדש לגיל
    מאת: משה
    17 ביולי, 2015

    אם מישהו יודעה על תקנון החדש לרכיבה על אופניים חשמליות .שמדבר על גיל ? או שזה נישאר בגילים 14 ו 16 משנת 2014

    תגובה חדשה |

  5. לעניין התקנות על המצערת
    מאת: אורן
    12 במרץ, 2015

    אני רוצה לחשוב שכוונת התקנה היא שהמצערת יכולה להביא אותך למהירות של עד 6 קמ"ש, ואז יש להתחיל להפעיל את המנוע באמצעות דיווש, מה שהופך את זה לתקנה די הגיונית למעשה- זה מאפשר לך להתחיל את הנסיעה בקלות ממצב של עמידה, אפילו בעלייה, אבל לא לדהור כמו כלי רכב מנועי.

    תגובה חדשה |

  6. 150 אלף חיים בפחד
    מאת: אריק
    6 בפברואר, 2015

    כתבה מחכימה!
    לדעתי התקנה הראשונה שצריכה להיות היא נגד גניבת אופניים חשמליות מחובה לכל רוכב אופניים לקחת איתו תעודת בעלות
    עד לרישום מספרי השילדות באינטרנט
    תחפשו בפייסבוק
    פרסום מספרי שילדה
    StolenElectricBikes
    או לחובה לשים תג NFC בתוך השילדה

    תגובה חדשה |

    • הגנה מפני גניבת אופניים חשמליים
      מאת: תמיכה טכנית
      10 בפברואר, 2015

      שלום אריק,
      אכן נראה שעניין גניבות אופניים חשמליים הפך לבעיה שהולכת ותופסת תאוצה מיום ליום.
      הגנבים הבינו את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בעניין, ונראה שהתפתח מנגנון משומן של העלמה מהירה של אופניים חשמליים מתחת לאפם של האנשים ושל המשטרה.

      ב'עולם חדש' החלטנו להתחיל לפעול בכיוון ופיתחנו הגנה מעולה מפני גניבות אופניים.
      מי שרוצה הגנה מפני גניבת אופניים יכול לפנות אלינו להתקנה של מכשיר GPS קטן שמותקן בתוך סוללת האופניים, עם סים כארד.
      המכשיר עובד 24/7 וישדר לבעליו את המיקום המדוייק של האופניים או של הסוללה בכל מקום בארץ.
      אי אפשר להפסיק את הפעולה שלו, כי הוא מקבל מתח מפנים הסוללה, כך שהגנב לא יחלום אפילו שיש את המכשיר בתוכה.
      המכשיר לא משמיע רעשים ולא חושף את עצמו, הוא רק שולח סמס עם מיקום כשמבקשים ממנו.
      זאת פעולה פשוטה של שליחת סמס למספר הסים, עם קוד של כמה מספרים.

      במידה ונגנבו האופניים, מאתרים את המיקום שלהם וניגשים מייד למשטרה.
      ברגע שמוגשת במשטרה תלונה על גניבת אופניים עם מיקום האופניים שמשודר לנייד של בעליהם, הם חייבים לבצע פעולת שטח ולהגיע למקום, בהתאם לעדות של מגיש התלונה.
      זה גם מוסיף למשטרת ישראל עוד הצלחות בתפיסות, וזה טוב לכולם..חוץ מאשר לגנבים.

      מעבר לכך, ממליץ לבעלי האופניים החשמליים לכסות את האופניים בכיסוי ברזנט - כאמור במשפט: רחוק מהעין רחוק מהלב!

      ימים טובים
      עולם חדש

      תגובה חדשה |

  7. אחלה כתבה
    מאת: גולן
    31 בדצמבר, 2014

    תודה על המידע - מעניין מאוד.

    תגובה חדשה |

1

כתוב הערה חדשה:
שם:*
דואר אלקטרוני:*
נושא / כותרת:*
תוכן:
הקש בשדה הטקסט את רצף האותיות המופיע למטה: